Hemstädning – precis som du vill ha den

Vi gör din vardag lättare veckovis, varannan vecka eller var fjärde vecka. Det är helt upp till dig.

Hemstädning

Vad ingår i vår hemstädning?

  • Dammsugning av golv, lister, elkontakter, element och mattor.
  • Fuktmoppning av golv eller annan typ av rengöring enligt överenskommelse.
  • Avtorkning av dörrar och karmar där vi kommer åt.
  • Dammtorkning av fönsterbrädor och fria ytor som tavelramar, hyllor, där vi kommer åt.
  • Putsning av speglar.
  • Rengöring av badkar, dusch, handfat och toalett.
  • Borttagning av fläckar på väggar.
  • Avtorkning av badrumsskåp och vitvaror.
  • Rengöring av disk- och köksbänk och spis.
  • Avtorkning av vägg bakom spis och diskbänk.
  • Avtorkning av köksluckor.
  • Utvändig avtorkning av fläkt och vitvaror.
  • Bäddning av sängar.
  • Dammsugning av soffor och vadderade möbler.
  • Invändig rengöring av ugn.
  • Invändig rengöring av kyl och frys.
  • Strykning av kläder.
  • Fönsterputs.

Rent i varje vrå

Tänk att få komma hem till ett nystädat hem. Diskbänken blänker och dammet är borta. Inga tandkrämsfläckar kvar på badrumsspegeln. Hemmet doftar… rent och fräscht. Du kan unna dig en kopp kaffe och slå dig ner i soffan och njuta. Helt utan att behövt röra dammsugaren. Härligt!

Vi förstår att varje kund har sina specifika önskemål, men för att hjälpa dig att komma igång har vi ett standardupplägg som de allra flesta tycker fungerar jättebra. Vi kan utgå från det och så ser vi hur det känns.

Kontakta oss för att boka din första städning.

Så här enkelt är det

Så här enkelt kommer du igång med vår städservice:

Boka hemstädning med oss

Hemstädning – med klimatet i fokus

Vi strävar ständigt efter att minska vår klimatpåverkan genom medvetna val och hållbara arbetsmetoder. Med miljövänliga städkemikalier och effektiv logistik tar vi dagligen steg mot att uppnå vår del i de globala klimatmålen enligt FN Agenda 2030.

Vad kostar hemstädning?

För privatstädning tillämpar vi timdebitering. Det innebär att vi tillsammans med dig som kund bedömer hur många timmars städning som behövs för att uppnå ett önskat resultat gällande kvalité och service.

Timdebitering 2025: 277kr efter Rut-avdrag.

Därtill tillkommer avgift för utkörning och material. Dessa beror på var du bor. Information om detta får du i samband med din offert.

När vi bedömer hur många timmars städ som ni som kund behöver tar vi hänsyn till följande parametrar:

  1. Storlek på villan eller lägenheten.
  2. Önskad kvalitetsnivå – Vill du ha något extra som inte ingår i våra ordinarie städupplägg?
  3. Önskat maxbelopp – vissa av våra kunder väljer att beställa baserat på önskat maxbelopp. Det innebär att man kanske endast beställer utvalda delar av en standardstädning i hemmet.
  4. Våra medarbetares arbetsmiljö och stress – Tiden som avsätts hos dig som kund ska rimligt återspegla omfattningen på projektet.

När du tillsammans med din handläggare kommit överens om ett bra upplägg för din hemstädning får du en offert där alla kostnader tydligt står specificerade. Vår vanligaste beställning ligger dock på mellan 3-4 timmars städning per tillfälle.

Har du frågor om våra tjänster eller vill veta mer?
Kontakta oss, så hjälper vi dig gärna.

Rut-avdrag

Med Rut-avdrag får du halva priset på din städning. Detta administrerar vi, så att du kan fokusera på annat. Skönt!

Redskap

Vi tar med oss alla redskap som behövs för att utföra din hemstädning. Rengöringsmedel, dammsugare, dukar, svampar och dylikt.

Grannskapsrabatt

Om du och dina grannar beställer städning tillsammans kan ni få ett lägre pris. Dessutom gör ni er städning mer miljövänlig. Hör av er så berättar vi mer.

Vanliga frågor

2025 är vår timdebitering 277kr i timmen. Men det säger inte så mycket. Vi kommer överens om ett pris tillsammans med dig. Varje städning är unik och därför vill vi se till så att vi inte missar något. Utöver städkostnaden tillkommer avgift för utkörning och material beroende på var du bor. Information om detta får du i samband med din offert. Har du grannar som också är intresserade av hemstädning? Då kan vi erbjuda er en grannskapsrabatt.

När du tillsammans med din kundrådgivare kommit överens om ett bra upplägg för din hemstädning får du en offert där alla kostnader tydligt står specificerade. Vår vanligaste beställning ligger i spannet 3-4 timmars städning per tillfälle. När vi bedömer hur många timmars städ som ni som kund behöver tar vi hänsyn till följande parametrar:

  1. Storlek på villan eller lägenheten.
  2. Eventuella extratjänster utöver standardstädning, till exempel bäddning, tvättning eller liknande.
  3. Önskat maxbelopp. Du kan skräddarsy din städning utefter din budget och beställa utvalda delar av en standardstädning i hemmet för att komma ner i kostnad.
  4. Till slut ska priset återspegla omfattningen på projektet, inkluderat att våra arbetare ska kunna göra ett bra jobb på avsatt tid utan skador och stress.

Nej. Även om de flesta av våra kunder väljer att beställa veckostädning, eller städning varannan eller var fjärde vecka, så finns det självklart möjlighet att beställa enstaka städtillfällen.

Det är helt upp till dig! Den vanligaste tjänsten våra kunder beställer är hemstädning varannan vecka. Medan vissa vill ha det extra fint och städat hemma varje vecka. Prata med oss så löser vi ett upplägg som passar just dig perfekt.

Inte alls! Vissa av våra kunder väljer att endast beställa städning av delar av sitt hus. Det kan helt enkelt handla om att de inte använder vissa delar av huset. Eller att de kanske vill hitta ett billigare alternativ till en helstädning hemma. Då kan du låta oss städa de mer krävande utrymmena, till exempel kök, badrum och dammsugning av golv i utvalda delar av hemmet. Berätta för din handläggare hur dina städbehov och din budget ser ut, så hittar vi ett anpassat schema som passar dig perfekt!

Nej. Vi har alltid med oss städredskap som moppar, dammsugare, trasor och städkemikalier. Allting av högsta kvalitet och alltid miljömärkt. Slipp allt stök, vi löser det.

Vi får ibland frågan varför det tar längre tid för oss att städa än om man väljer att själv städa hemma. Detta beror på flera olika saker.

Först: Våra medarbetare har lång erfarenhet av städning och är både noggranna och effektiva. Men vi är också försiktiga när vi hanterar saker i ditt hem.

Till skillnad från dig, så har inte vi i ryggraden att du bakom ena gardinen har en värdefull vas, att din skåpslucka hänger lite löst eller att du har en lågt hängande lampa ovanför soffbordet. Därför kan vi behöva vara lite extra hänsynsfulla när vi rör oss och tar i saker. Vi vill inte göra sönder något.

Och sen har vi det här med arbetsmiljö. Ett arbetstempo som känns genomförbart när man städar hemma åt sig själv, är inte nödvändigtvis rimligt ifall man ska utföra det 40 timmar i veckan i olika hem. Städning är vår grej, och vi vill erbjuda en arbetsplats där våra medarbetare kan trivas och må bra ett helt arbetsliv. Vi är noggranna och stressar inte.

Vi är övertygade om att även du som kund vill att det städföretag som du anlitar för din städning ska ha schysta och rättvisa villkor för sina anställda.

Med Rut-avdraget kan du få 50 % skattereduktion på arbetskostnaden vid hemstädning. För att vara berättigad måste du ha betalat skatt i Sverige under det föregående året.
Du kan ansöka om Rut-avdrag upp till ett belopp av 50 000 kronor per kalenderår. Rutavdrag är till för hushållsnära tjänster, t.ex. städning. Enkelt sagt innebär Rut-avdraget att du får en återbetalning för den skatt du betalat tidigare.
Ansökningsprocessen för Rut är enkel och något vi sköter åt dig. För mer information kan du besöka Skatteverkets hemsida här: Skatteverket – Rut-avdrag

Du kan betala med faktura via epost, post eller autogiro.

Här utför vi våra tjänster

Blekinge

Sölvesborg
Karlshamn
Olofström
Ronneby
Karlskrona

Kronoberg

Tingsryd
Ryd

Skåne

Bromölla
Kristianstad

Vårt huvudkontor finns i Karlshamn, nära till allt!