VÅRA POLICIES
REN TRIVSEL
Ren trivsel är namnet på våra olika kvalitetspolicy som hjälper oss att styra företaget på ett tydligt och engagerat sätt.
De visioner och utstakade mål som vi på RH Gruppen har satt upp, hittar du i våra olika policies för miljö, kvalitet och arbetsmiljö.
- Vi använder i huvudsak miljömärkta kemikalier i den regelmässiga städningen.
- Vi använder de miljömärkta kemikalier som är minst miljöpåfrestande på Special-sidan.
- Vi ställer krav på leverantörer om kravmärkt utrustning.
- Våra anställda skall känna delaktighet och engagemang i våra miljöfrågor.
- Vi skall minska föroreningar och avfall i vår verksamhet och källsortera och återvinna vårt avfall.
- Vi planerar och samordnar alla biltransporter.
För RH Gruppen innebär det att:
- Städningen skall utförs så att den bidrar till att kundernas medarbetare och besökare känner trivsel.
- Vårt arbete skall utföras så att att kundernas lokaler och dess inredning vårdas.
- Städarbetet skall utföras på rätt plats och tid och med rätt kem och arbetsmetoder.
- Ständig förbättring är en ledstjärna i vårt arbete där vi hela tiden strävar efter att bli bättre vad gäller såväl kvalitet, miljö som arbetsmiljö.
Personal
Våra medarbetare är den viktigaste resursen. Alla ska ges sånt ansvar och sådana befogenheter, att man känner arbetsglädje och engagemang för sina uppgifter. Arbetsmiljön ska präglas av kreativitet, delaktighet och god stämning. Med allas engagemang blir det lätt att skapa den goda arbetsplatsen. Alla ska känna arbetsglädje, trygghet och gemenskap och tycka det är roligt att gå till jobbet. Backup vid sjukdom kommer att lösas genom vår egen ”pool” som finns tillgänglig. Backup vid semester kommer vi att följa våra nuvarande rutiner, vilket innebär att semesterperioden delas in i 3 perioder. Semestervikarier kommer att till viss del ersätta ordinarie personal under semesterperioderna. För att tillgodose kvalitetssäkringen kommer ordinarie personal alltid att finnas på plats och finnas till för eventuella vikarier. Semestervikarier kommer även att gå bredvid och få grundlig genomgång av uppdragets omfattning.
När det går snett:
- Rapport från kundfelet dokumenteras
- Arbetsplatsen kontrolleras
- Felet åtgärdas
- Kontroll dokumenteras igen
- Kund informeras
- Rutinerna förbättras
- Berörd personal informeras