Det här är RH-Gruppen

Vi startade 1989 och har gjort rent hus sedan dess. Men det finns mer att säga.

OM oss

Kort om RH-gruppen

Vi har funnits i Karlshamn sedan 1989. Under åren har vi byggt upp RH-gruppen till att bli en av de mest pålitliga aktörerna i Blekinge, Kronoberg och Skåne. Vi är stolta över 30 års erfarenhet inom städ- och servicebranschen.

Vår ambition är att utmärka oss i kvalité, service och kommunikation. Vi har identifierat att det bästa sättet att uppnå detta är ett erbjuda en arbetsplats där våra medarbetare känner sig involverade, kan trivas och utvecklas. Vår övertygelse är att det är det personliga mötet med kunden, uppskattning och trygghet i arbetet som skapar glädje. När vår arbetsplats genomsyras av engagemang och glädje, så resulterar det i att du som kund får en bättre städning. En win-win för både oss och er som kund!

Bra utförd städning är en kombination av många parametrar. Allt mellan ventilation och byggmaterial i byggnaden. Till förväntningar från kunden och engagemang från städaren. Vi vet om att hög kvalité på städning inte på något sätt är en enkel affär. Det kräver god branscherfarenhet och bra dialog med dig som kund.

Vi sätter stolthet i att kunna erbjuda professionalism på alla nivåer. Från rådgivning och kommunikation. Till städningens utförande och service. Vi har som princip att alltid guida våra kunder till beslut som ger dem precis vad de förväntar sig av sin städning, lokalvård eller fönsterputs.

Nyckeln till utveckling och framgång är lyhördhet och ödmjukhet. Städning är en dynamisk tjänst som kan behöva utvecklas över tid. Vi jobbar proaktivt för att ha en regelbunden och rak dialog med dig som kund. Där vi kan identifiera vår väg framåt. Vad vi behöver utveckla och vad vi ska fortsätta med. Det är utan tvekan den bästa vägen till nöjda kunder.

Vår vision är att bli Städbranschens bästa arbetsgivare.

Det är ett högt satt mål men vi är säkra på att vi kommer lyckas. Idag har vi redan en arbetsplats där medarbetarna känner sig värderade, respekterade och trygga. Vår personal får möjligheten att utvecklar den expertis och effektivitet som krävs för att leverera resultat av högsta kvalitet.

Som fackligt anslutna till Fastighetsanställdas förbund säkerställer vi rättvisa och hållbara arbetsvillkor för alla våra anställda.

Vår personal har gedigen utbildning och lång erfarenhet, vilket gör att vi inte bara möter utan överträffar era förväntningar. För er trygghet bär all vår personal RH-gruppens logotyp och har ID06-legitimation.

Genom en välplanerad affärsstrategi och proaktiv dialog med våra kunder arbetar vi ständigt för att optimera våra arbetsflöden och minska både körtider och CO2-utsläpp. Vi prioriterar effektiv planering och samordning av uppdrag, vilket inte bara gynnar miljön utan också skapar en mer hållbar och kostnadseffektiv verksamhet. Vi söker hela tiden nya sätt att utveckla våra arbetsmetoder enligt senaste rekommendationer. Men miljöklassade rengöringsprodukter och redskap.

Genom medvetna val kan vi tillsammans göra skillnad – för er, för oss och för vår planet.

Våra tre grundprinciper

Efter över 30 års erfarenhet har vi förstått att framgång bygger på tre grundläggande principer:

Kompetens och utbildning

Våra medarbetare får omfattande utbildning och kontinuerlig kompetensutveckling. Våra lokalvårdare och fönsterputsare genomgår en gedigen utbildning och får löpande kunskaper inom säkerhet och de senaste metoderna. Detta garanterar att ni alltid får ett resultat av högsta kvalitet.

Specialisering

Till skillnad från många andra företag i branschen har vi valt att satsa på specialister. Våra fönsterputsare arbetar heltid med fönsterputs och blir därmed verkliga experter på sitt område. Detta märks tydligt i både effektivitet och kvalitet.

Trygghet och tillförlitlighet

Vi förstår hur viktigt det är att känna sig trygg med de personer som kommer in i ert hem eller på er arbetsplats. All vår personal är lätt igenkännlig genom RH-gruppens logotyp på arbetskläder och kan legitimera sig genom ID06. Vi har kollektivavtal och fullständiga ansvarsförsäkringar.

Långsiktigt förtroende

Ett genomarbetat städsystem och fokus på service och hög kvalité gör oss till en självklar och hållbar partner till dig som letar efter städföretag. Vi lovar att hitta vägar att tillgodose dina städbehov utan att ge avkall på etisk hållbarhet och våra miljömål.

En hållbar dialog innebär för oss ärlighet och långsiktigt fokus när det kommer till kvalité, service och miljö. Hållbar lokalvård bygger på att vi som verksamhet levererar långsiktigt hållbara arbetsmetoder, vidareutveckling och schysta anställningsvillkor. Genom ett fokus på vår roll som arbetsgivare bedriver vi en verksamhet som både kan behålla och locka kompetent och motiverad personal. Förutsättningar som bäddar för en långvarig kundrelation med kontinuitet, hög kvalité och service.

Vi tror att en klimateffektiv och hållbar lokalvård bygger på långtgående samarbeten där fokus kan läggas på utveckling och nya miljösmarta lösningar. Detta ger dig som kund större möjlighet att lägga era resurser på produktion och utveckling av er kärnverksamhet. För att detta ska vara möjligt för er så är vårt löfte att alltid jobba med fokus på hög kvalité, tydlig kommunikation och service.

Ert långsiktiga förtroende – Det ska vara enkelt att fatta hållbara beslut.

Kvalité som en röd tråd

Din städning är inte som någon annans. Men hur kan vi ändå garantera kvalité?

Våra standardisering skapar trygghet för dig

Vi har efter många års erfarenhet hittat nyckeln som gör att våra kunder är nöjda med vårt arbete. Det är egentligen inget avancerat, det är bara att vi gör det vi kommit överens om varje gång.

För att göra det möjligt har vi utvecklat vårt eget kontrollsystem för att hjälpa alla våra medarbetare att hålla samma höga standard. Oavsett vem som städar får du hög kvalité.

Vi har också märkt att vår personal blir mer effektiva i sitt arbete. Det i sin tur gör att de känner sig gladare och hanterar sin tid på ett effektivt sätt. Våra standardiserade lösningar ger er den trygghet och förutsägbarhet som krävs för

Rh-gruppen-lokalvard-karlshamn-kaffemaskin-damma

Miljön i fokus

Vi strävar ständigt efter att minska vår klimatpåverkan genom medvetna val och hållbara arbetsmetoder. Genom att använda miljövänliga städkemikalier och effektiv logistik tar vi dagligen steg mot att uppnå vår del av de globala klimatmålen enligt FN Agenda 2030.

Miljöansvar och initiativ

Våra miljöinitiativ:

  • Vi utför ständig självanalys och utvecklig för att identifiera vår möjlighet att bidra till att vi når klimatmålen för FN Agenda 2030. Vi har dialog med kunder och våra medarbetare för att skapa engagemang och engagemang i de delar vi kan göra skillnad.
  • Miljövänliga städkemikalier – Vi prioriterar alltid användning av miljöklassade rengöringsprodukter.
  • Effektiv logistik – Vi arbetar område för område för att minimera transportbehovet
  • Rent-vatten-system – För fönsterputs på hög höjd prioriterar vi användning vi avjoniserat vatten utan kemikalier, vilket eliminerar behovet av dieseldrivna skylift
  • Samordnade uppdrag – Genom att planera våra besök effektivt minskar vi både körtider och CO2-utsläpp
  • Vår ambition är att i så hög grad som möjligt använda oss av lokala leverantörer och på sätt dra ner på onödiga transporter.
  • Vi har en proaktiv dialog med våra kunder för att guida dem till inköp av miljö-smarta hygienartiklar. Mjukpapper, tvål och plastprodukter

Ren trivsel – vår kvalitetspolicy

  • Vi använder miljömärkta kemikalier i den dagliga städningen.
  • Vi använder de miljömärkta kemikalier som är minst miljöpåfrestande på Special-sidan.
  • Vi ställer krav på leverantörer om miljömärkt utrustning.
  • Våra anställda skall känna delaktighet och engagemang i våra miljöfrågor.
  • Vi arbetar för att planera och samordnar alla biltransporter.

Vi vill erbjuda företag och organisationer inom både privat och offentlig verksamhet kompletta, kundanpassade lokalvårdstjänster som gör att kund/beställare kan ägna sin koncentration åt sin huvudsyssla. Det innebär att:

  • Städningen skall utförs så att den bidrar till att kundernas medarbetare och besökare känner trivsel.
  • Vårt arbete skall utföras så att att kundernas lokaler och dess inredning vårdas.
  • Städarbetet skall utföras på rätt plats och tid och med rätt kem och arbetsmetoder.
  • Ständig förbättring är en ledstjärna i vårt arbete där vi hela tiden strävar efter att bli bättre vad gäller såväl kvalitet, miljö som arbetsmiljö.

Alla medarbetare, vikarier och praktikanter ska känna sig välkomna och uppskattade på RH Gruppen. Introduktionsplanen som tas fram till varje ny medarbetare ska underlätta att komma igång med arbetet och underlätta att känna trygghet i teamet.

Våra medarbetare är den viktigaste resursen. Alla ska ges sånt ansvar och sådana befogenheter, att man känner arbetsglädje och engagemang för sina uppgifter. Arbetsmiljön ska präglas av kreativitet, delaktighet och god stämning. Med allas engagemang blir det lätt att skapa den goda arbetsplatsen. Vårt mål är att alla ska känna arbetsglädje, trygghet och gemenskap och tycka det är roligt att gå till jobbet. Backup vid sjukdom kommer att lösas genom vår egen ”pool” som finns tillgänglig. Semestervikarier kommer att till viss del ersätta ordinarie personal under semesterperioderna. För att tillgodose kvalitetssäkringen kommer ordinarie personal alltid att finnas på plats och finnas till för eventuella vikarier. Semestervikarier kommer även att gå bredvid och få grundlig genomgång av uppdragets omfattning.

RH Gruppens framgång är beroende av att vi har nöjda kunder. Vid varje upphandling försöker vi att vara tydliga om vad som ingår i respektive avtal, så att du som kund ska känna dig trygg och inte råka ut för några obehagliga överraskningar.

Om det visar sig att du inte är nöjd med vårt arbete så försöker vi rätta till felet snarast. Kvalitetskontroller görs fortlöpande för att säkerställa kvalitén på städningen. Ett avvikelseformulär används med checklista för att säkerställa att respektive städinstruktion följs. Eventuella avvikelser noteras och kommer att utvärderas var för sig och en åtgärdsplan skrivs.

När det går snett:

  • Rapport från kundfelet dokumenteras
  • Arbetsplatsen kontrolleras
  • Berörd personal informeras
  • Felet åtgärdas
  • Kontroll dokumenteras igen
  • Kund informeras om åtgärd
  • Rutinerna förbättras

Här utför vi våra tjänster

Blekinge

Sölvesborg
Karlshamn
Olofström
Ronneby
Karlskrona

Kronoberg

Tingsryd
Ryd

Skåne

Bromölla
Kristianstad

Vårt huvudkontor finns i Karlshamn, nära till allt!

Är det något du undrar över?

Har du frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i formuläret nedan så återkopplar vi så snart vi kan.

Är du

Vanliga frågor

2025 är vår timdebitering XXXX/h. Men det säger inte så mycket. Vi kommer överens om ett pris tillsammans med dig. Varje städning är unik och därför vill vi se till så att vi inte missar något. Utöver städkostnaden tillkommer avgift för utkörning och material beroende på vart du bor. Information om detta får du i samband med din offert. Har du grannar som också är intresserade av hemstädning? Då kan ni dela på utkörningsavgiften.

När du tillsammans med din kundrådgivare kommit överens om ett bra upplägg för din hemstädning får du en offert där alla kostnader tydligt står specificerade. Vår vanligaste beställning ligger i spannet 3-4 timmars städning per tillfälle. När vi bedömer hur många timmars städ som ni som kund behöver tar vi hänsyn till följande parametrar:

  1. Storlek på villan eller lägenheten.
  2. Eventuella extratjänster utöver standardstädning, till exempel bäddning, tvättning eller liknande.
  3. Önskat maxbelopp. Du kan skräddarsy din städning utefter din budget och beställa utvalda delar av en standardstädning i hemmet för att komma ner i kostnad.
  4. Till slut ska priset återspegla omfattningen på projektet, inkluderat att våra arbetare ska kunna göra ett bra jobb på avsatt tid utan skador och stress.

Nej. Även om de flesta av våra kunder väljer att beställa veckostädning, eller städning varannan eller var fjärde vecka, så finns det självklart möjlighet att beställa enstaka städtillfällen. Men tiderna kan ta slut!

Vill du ha städning mer sällan, boka då en fast tid i det intervall du önskar. På så sätt kan du säkerställa att du alltid har en reserverad tid för städning, även under högsäsong!

Upp till dig! Den vanligaste tjänsten våra kunder beställer är hemstädning varannan vecka. Medan vissa vill ha det extra fint och städat hemma varje vecka. Prata med din handläggare så löser vi ett upplägg som passar just dig perfekt.
Inte alls! Vissa av våra kunder väljer att endast beställa städning av delar av sitt hus. Det kan helt enkelt handla om att de inte använder vissa delar av huset. Eller att de kanske vill hitta ett billigare alternativ till en helstädning hemma. Då kan du låta oss städa de mer krävande utrymmena, till exempel kök, badrum och dammsugning av golv i utvalda delar av hemmet. Berätta för din handläggare hur dina städbehov och din budget ser ut, så hittar vi ett anpassat schema som passar dig perfekt!
Nej. Vi har alltid med oss städredskap som moppar, dammsugare, trasor och städkemikalier. Allting av högsta kvalitet och alltid miljömärkt. Slipp allt stök, vi löser det.
Vi får ibland frågan varför det tar längre tid för oss att städa än om man väljer att själv städa hemma. Detta beror på flera olika saker.

Först: Våra medarbetare har lång erfarenhet av städning och är både noggranna och effektiva. Men vi är också försiktiga när vi hanterar saker i ditt hem.

De vet inte i ryggraden att du bakom ena gardinen har en värdefull vas, att din skåpslucka hänger lite löst eller att du har lågt hängande lampa ovanför soffbordet. Därför kan vi behöva vara lite extra hänsynsfulla när vi rör oss och tar i saker. Vi vill inte göra sönder något.

Och sen har vi det här med arbetsmiljö. Ett arbetstempo som känns genomförbart när man städar hemma åt sig själv, är inte nödvändigtvis rimligt ifall man ska utföra det 40 timmar i veckan i olika hem. Städning är vår grej, och vi vill erbjuda en arbetsplats där våra medarbetare kan trivas och må bra ett helt arbetsliv. Vi är noggranna och stressar inte.

Vi är övertygade om att även du som kund vill att det städföretag som du anlitar för din städning ska ha schysta och rättvisa villkor för sina anställda.

Med Rut-avdraget kan du få 50% skattereduktion på arbetskostnaden vid hemstädning. För att vara berättigad måste du ha betalat skatt i Sverige under det föregående året.
Du kan ansöka om Rut-avdrag upp till ett belopp av 50 000 kronor per kalenderår. Rutavdrag är till för hushållsnära tjänster. T.ex. städning. Enkelt sagt innebär Rut-avdraget att du får en återbetalning för den skatt du betalat tidigare.
Ansökningsprocessen för Rut är enkel och något vi sköter åt dig. För mer information kan du besöka Skatteverkets hemsida här: Skatteverket – Rut-avdrag
Du kan betala med swish, faktura eller pappersfaktura.